22 Şubat 2014 Cumartesi

Kimyager lik mesleğinin günümüzdeki konumu.


 Selam ben öncelikle kendi mesleğimi anlatarak (anlatmaya) çalışarak bu ilk blog deneyimimi yapmaya çalışacağım.Kimyager maddeyi, atom monekül düzeyinde inceleyerek diye başlayan standart girişi kullanmayacağım tabi ki.Daha çok günümüzdeki kimyagerlerin konumu ve özel sektördeki durumunu ele alarak yeni mezun olacak arkadaşlara bir kaç tavsiyede bulunmak üzre yazacağım.

Günümüzde hakettiği konuma kavuş masa da mesleği icra eden arkadaşlarımızın bir hayli severek yaptığını düşünüyorum.Yakın tarih de yapılan 4.Kozmetik kimyası kongresinde tanışma fırsatı bulduğum çalışan meslektaşlarımla konuşma fırsatı yakaladım.Büyük şehirlerde istenilen çalışma ortamı yakalanmış görünüyor yüksek maaş + sosyal olanaklar işini hakkıyla yapan kimyagerin çabucak elde edebileceği fırsatlar gibi görünüyor.Bu yüzden arkadaşların kendilerini olabildiğince sosyal ve akademik olarak geliştirerek dolu dolu mezun olmaları gerekiyor.Gerek yabancı dil ve stajlar, teknik geziler aynı zamanda derneğimizin düzenlemiş olduğu etkinliklere katılarak kendilerini biraz daha öne çıkarmaya çalışmalılar.







Mesleğimiz öyle bir konumda bulunuyor ki tabiri caiz ise okeye dördüncü gibi bir mesleğimiz var nere koysan uyuyor.Bu aslında iyi bir özellik gibi görünse de bu yeni mezun arkadaşların "biz şimdi ne iş yapacağız" sorusunu kendisine sormadan edemiyor.Ben yeni mezun olacak arkadaşlara kariyerlerini önceden hazırlamalarını ve buna uygun staj teknik gezi vs yapmalarını öneririm çünki 10 sene 20 sene sonra ne kadar kazandığınız değilde sevdiğiniz işi yapıyor musunuz yapmıyor musunuz bunu tartışacağınız için önceden uzman arkadaşlara danışarak yardım almanızı öneririm.Derneğimizin sayfasında kendilerine yardımcı olacak arkadaşlar olduğunu biliyorum.Buradan ulaşıp arkadaşların yardım almalarını öneririm.

Daha etkili ve kimyagerlerin haklarını koruyan bir dernek için her kimyageri derneğe üye olmalarını öneriyorum.Bilinçli bir toplulukla yapılamayacak bir şey yok diye düşünüyorum ve mesleğimizin hak ettiği konuma bu şekilde kavuşacağımıza inanıyorum.

Kendinize iyi bakın bir sonraki yazımda buluşmak üzere.

Gözle göremediğin atomlar gözün gördüğü her şeyi yok edebiliyor İşte Kimya böyle bir şey.......

Not:Mutlu bir başlangıç.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder